▼整理中...

今日 : -
昨日 : -
トータル : -

翻訳メモ

〔HotS〕LEVIATHAN

《仮題》 リヴァイアサン (LEVIATHAN)

▼1/1ページ [編集]

(惑星Kaldir選択時)

(惑星Char選択時)

Adjutant: Warning. Zerg organisms detected.
警告。ザーグ生体反応を検知しました。

Kerrigan: That's why I'm here. They'll either accept me as their queen, or I'll start killing them one-by-one until they do.
お出迎えね。彼らが私を女王として受けれなかったら、そう理解させるまで殺す羽目になるでしょうね。

Kerrigan: What are you?
あなたは?

Izsha: I am Izsha. Your Majesty used to store all her ideas, thoughts and plans within me. Do you not remember?
イーシャで御座います。女王陛下はご自身のアイデア――思索や策略を私に記憶させていたではありませんか。覚えていらっしゃらない?

Kerrigan: Yes... I do remember you. More importantly, you remember me.
えぇ... 覚えているわ。当然、あなたも私を覚えているわね。

Izsha: You are the Queen of Blades. I obey.
貴方様は"刃の女王"で御座います。お仕えいたします。

Kerrigan: Perfect. Summon the Swarm, and prepare to move on Korhal.
いいわ。なら群を呼び寄せ、コーハルへ向かう準備をしなさい。

Izsha: The Swarm is in disarray, and will not answer your call.
群れは混乱状態にある上、陛下の呼びかけにも応えないでしょう。

〔惑星Kaldir選択時〕 Izsha: Most zerg on Kaldir are under the command of broodmother Nafash. She seeks to create her own Swarm.
〔惑星Char選択時〕 Izsha: Most zerg on Char are under the command of broodmother Zagara. She seeks to create her own Swarm.
カルダーの大半はブルードマザー『ナファーシュ』の支配下に御座います。彼女は自らの群を創りだそうとしております。
チャーの大半はブルードマザー『ザガーラ』の支配下に御座います。彼女は自らの群を創りだそうとしております。

Izsha: While she lives, the Swarm will be divided.
彼女を生かしておいては、群は分裂することとなりましょう。

Kerrigan: Not for long, it won't. Take us down to the surface.
そう長くは生かしておかないわ。私達を地上に降ろしなさい。

▼未確認 or 未実装
Izsha: You... you have returned. But you are not as you were.
お...お戻りになられたのですね。以前の貴方ではない様ですが。

Izsha: That is the first thing we will fix.
それ以上手は出させません。

Kerrigan: Good. Now, what are you?
結構。それで、あなたは?

Izsha: I advise and aid in any way possible.
出来る限りの進言と補佐をさせていただきます。

Kerrigan: It doesn't matter. I am the Queen of Blades and you will do exactly as I say.
そんな事はどうでもいいわ。私は"刃の女王"であるのだから、私の言うとおりに従いなさい。

Kerrigan: They won't attack me. I'm going to make them think I'm still their queen.
攻撃してこないようね。今のうちに私が依然として女王である事を覚えさせなければ。

Kerrigan: And if that doesn't work, I'll keep killing them until they accept me.
それでもし効果がないようなら、今の私を受け入れるまで殺し続けてやるわ。

Izsha: My queen. You have returned to us, but not as you were.
我らが女王陛下。お戻りのご様子ですが、依然の陛下ではないのですね。

Kerrigan: It doesn't matter. You will do exactly as I say.
それは大した事ではないわ。私の言うとおりに従いなさい。

+ 管理人条件メモ[Comment]

+ 管理人条件メモ[Group]

プレイヤー名
コメント

  • 細部修正 -- (管理人) 2013-03-27 12:48:09
  • 作成及び翻訳完了 -- (管理人) 2013-03-20 21:21:12

PlayGG