▼整理中...

今日 : -
昨日 : -
トータル : -

翻訳メモ

〔HotS〕CHAR CONVERSATION P1

惑星チャー会話(呼び出し用)

▼ケリガン独り言 No.01[編集]
+...

Char seems tailor-made for the Swarm.
チャーはスウォームの為にあるように思えるわ。

I have history here.
ここは私の因縁の地。

I forgot how hot this place is.
ここがこんなに暑かっただなんて。

I'll pay the price for my choices. But not until Mengsk is dead.
自分のやったことを償うわ。でもメンスクが死ぬまで、それは出来ない。

▼ウォーフィルドの前哨砦 No.01[編集]
+...

The Dominion sure made themselves at home while I was gone.
ドミニオンは私のいない間に居を構えたようね。

Once I've reclaimed my forces, General Warfield is getting evicted.
我が軍が再び集まれば、ウォーフィールド将軍など取るに足らないわ。

▼ウォーフィルドの前哨砦 No.02[編集]
+...

The Swarm is growing again. Now for you, Warfield.
スウォームは蘇った。見てなさい、ウォーフィールド。

Reclaiming this world will send a message to your emperor. I'm coming for him.
この地を取り戻すことで、貴方達の皇帝へのメッセージとなる。私が戻ってきたと。

▼ウォーフィルドの前哨砦 No.03[編集]
+...

That fortress is nearly unassailable. There is only one ground approach and one--
あの要塞はほぼ難攻不落です。地上からはひとつしか手法がなく、また―

It doesn't matter. We're the Swarm, we can sacrifice thousands for each one of their soldiers.
問題ないわ。我らはスウォーム。奴らの兵士一人一人に対して千の犠牲をも厭わない。

▼イーシャ会話 No.01[編集]
+...

I cannot detect the dark templar. Is he hidden on the leviathan, waiting to strike?
私にはダークテンプラーの存在を感知できませんでした。リヴァイアサン内に隠れて機を伺っているのでしょうか?

He's gone. Whatever agenda he's pursuing... he's not a threat to me. Not right now, at least.
もう行ったわ。ある事柄を調べているのよ…私にとってあいつは脅威ではない。少なくとも今はね。

Isn't anything not zerg a threat to us?
ザーグ以外に脅威となる何者かがいらっしゃるので?

Do not question me, Izsha.
質問には答えないわ、イーシャ。

As you say, my queen.
仰せのままに。

▼イーシャ会話 No.02[編集]
+...

Izsha, all around me I see signs of the old Queen of Blades.
イーシャ、そこら中で昔、刃の女王だった頃の痕跡を見たわ。

But I can't remember why I held my forces here on Char for so long.
だけどなんで此処、チャーに長い間軍をおいていたのか思い出せないの。

You were studying the future, planning for a great war.
陛下は将来の大戦争を見越して備えておられました。

What war? Explain.
戦争?説明して。

You never told us. You only said that you had seen a vision of our extinction. And you wanted us to fight to the last.
私達には決して話しては下さりませんでした。ただ陛下は我らの終焉を視たと仰り、そして、我々に最後まで戦うことを望まれました。

I don't remember that... at all.
思い出せない…全く。

▼イーシャ会話 No.03[編集]
+...

Izsha. When the Queen of Blades... when I commanded the Swarm here on Char. What was I like?
イーシャ。刃の女王だった時…私がチャーでスウォームを率いていた時、私はどんな感じだった?

You were mighty. You made us cunning and strong, and we knew we would survive forever under you.
陛下は強大で在られました。陛下は我々を狡猾で、強く創られました。そして我々は陛下の下で一生を過ごそうと思っておりました。

And now?
今では?

Now nothing is clear, but the Swarm will continue. If you die, we will serve another leader.
今はよく判りません。しかしスウォームは継続して仕えております。もし陛下が亡くなれば、我々は別の指導者に仕えるでしょうから…

I am the leader of the Swarm and if I die, so do all of you. Remember it.
私がスウォームのリーダーよ。そして私が死んだらあなた達も全員続くの。覚えておきなさい。

▼イーシャ会話 No.04[編集]
+...

Char is ours, once again.
これで再び、チャーは私達のものよ。

Our enemies should fear us.
敵は我らを恐れるでしょう。

We still have a long way to go.
まだまだ先は長いわね。

We are numberless, we are relentless, and we are evolving.
我らには数の利があり、絶えること無く、更に進化致します。

We are also done on Char. I will decide on our next destination soon.
チャーで成すべきことは終えたようね。次の目的地を直ぐにでも決めないと。

 ・[NEW!]翻訳された方はコメント欄に記録しておくと、後で見直した時に「ふふっ」となれます。(管理人もご協力に気が付けます)
プレイヤー名
コメント

  • 【ケリガン独り言 No.01】修正を確認。ありがとうございます! -- (管理人) 2013-04-03 12:59:28
  • 【ケリガン独り言 No.01】【ウォーフィルドの前哨砦 No.01】【イーシャ会話 No.01】
    翻訳を確認。DOMINATION、ブリーフィングまでの呼び出し元。 (star2461) 2013-04-02 01:05:17作業関連
    -- (管理人) 2013-04-02 12:23:27
  • ザガーラ会話 No.01 作成ついでに翻訳完了 -- (管理人) 2013-03-30 00:34:02
  • 作成 -- (管理人) 2013-03-28 22:28:27

PlayGG