▼整理中...

今日 : -
昨日 : -
トータル : -

翻訳メモ

〔HotS〕SUPREME

皇の座 -SUPREME-
原始のリーダーを討ち倒せ (Defeat the Primal Pack Leaders)

▼ミッション終了後、自動的に

Izsha, what is a primal zerg doing on my leviathan?
イーシャ、プライマルザーグが私のリヴァイアサンに何故居る?

I am Dehaka. One-who-collects. I kill, I take essence. Now I come to you because I feel your change. All Zerus feels it.
オレ、デハカ。集める者。殺して、エッセンス手に入れる。だからついてく、オマエの変化感じた。ゼラスの者全て、感じた。

All Zerus fears it, and you.
同時に、恐れてる、オマエを。

But you don't fear me, do you, Dehaka?
でもお前は私を恐れては居ないんでしょう、デハカ?

You shine. You will bring more essence, and I will follow. When you do not, I will not.
オマエ、輝いてる。エッセンス、運んでくれる、だからついてく。オマエが輝かないなら、オレやめる。

Well, I've forged alliances on shakier ground than that. Very well, you can stay. Betray me and I'll collect your essence.
ふむ、今までにもこれより危うい状況で同盟を組んだことがある。(SC1で、ケリガン(刃の女王)はUEDに対抗するためメンスク、レイナー、フェニックスと手を組んだ。)
いいわ、此処に居なさい。もし裏切れば、この手でお前のエッセンスを奪うからね。

▼リヴァイアサン内

◇選択すると【再誕】 [編集]
+...

You have been reborn. A primal pack leader of boundless power.
お前は生まれ変わった。原始のリーダー達でも成し得ない程の力だ。

I feel as if I can rip worlds apart.
世界を破壊できそうな程の力を感じるわ。

And are you the equal of Amon, who once controlled you?
かつてお前をコントロールしていたエイモンに並ぶ存在と成れたか?

He never controlled me. I felt... an influence. A trace of something dark, but long gone.
もはや奴に支配されたりしないわ。確かに... 影響の残滓は感じるわ。何か暗い存在の名残が、もう切れているわ。
(別案)奴は私を支配していたわけではない。確かに... 影響の残滓は感じるわ。でも、暗い存在の名残は、もう残っていない。

Amon must have died before I was infested.
我が感染させられる前に、奴は死なねばならん。
(別案)我が感染させられる前に、奴は死んだに違いない。

(別案?)私が支配される前に、エイモンは死んだに違いないわ。

I hope it is so. For he truly could rip worlds apart.
そうなるといいわね。奴なら宇宙を崩壊させてもおかしくはない。
(別案)そうだといいわね。奴なら宇宙を崩壊させてもおかしくはない。

(別案?)そうだといいな。奴なら宇宙を崩壊させてもおかしくはない。

◇話しかけると【再誕】 [編集]
+...

You radiate so much power. More than the old Queen of Blades ever did.
陛下より強大な力が放射されております。以前の刃の女皇以上の力が。

Everything is different. I could always hear the Swarm, control it.
全てが違っているわ。以前はいつもスウォームに耳を傾けることで群をコントロールしていた。

But now... I feel the Swarm. Now I am the Swarm.
けれど今は... スウォームそのものを感じる。今や私がスウォームそのものよ。

◇話しかけると【再誕】 [編集]
+...

I look like the leader of the Swarm now. Perhaps this will help bring more broodmothers back into the fold.
私の姿も今やスウォームの統率者そのものね。これでブルードマザー達を取り戻しやすくなるわね。

You were the true leader of the Swarm yesterday, and you will be tomorrow.
貴方はこれまでも、そしてこれからも真(まこと)の統率者であり続けましょう。

Your appearance does not matter.
見た目など関係ありません。

Perhaps not to you. The terrans will not be so... understanding.
確かにお前達は問題にしないだろう。だがテランは...そうは考えないでしょうね。

◇話しかけると【残りのリーダー格】 [編集]
+...

Do you think the remaining pack leaders will join me now?
お前は残ったリーダー達が私の仲間になると思う?

They are a rock, a tree, a hill. They will stand against the wind. They seek power.
奴らは岩・樹木・丘みたいなヤツラだ。向かい来る風、立ち向かう。力を求めている。

And you?
お前は?

I am a river, I will flow. I seek essence.
オレは川。流れる。エッセンスを探す。

Well the pack leaders have no chance against the Swarm now.
そう、ならスウォームを前にしたリーダーの奴らに望みはないわね。

They gather essence for thousands of years. They are blinded. But they are not foolish.
奴らは数千年、エッセンス、集めてる。盲目だ。だが愚かではない。

◇話しかけると(ランダムで発言) [編集]
+...

I feel a power... like nothing I've known before.
力を感じる... 今までに知り得なかった程の。

This is my destiny.
これは私の運命(さだめ)。

There is no turning back now.
もう後戻りはできない。

I will accept the consequences of my actions, when that day comes.
その日が来たのなら、私のしたことの結果を受け入れよう。

▼進化区画(Evolution Pit)

◇話しかけると【新女皇】 [編集]
+...

Genetic strands different. Restructured from base level up.
遺伝子構造が異なる。基礎の向上による再構築だ。

Stronger than Queen of Blades. Sequences complex but clean. Completely different at core.
刃の女皇より強い。複雑だが、それでいて綺麗だ。根底から異なるようだ。

Yes, I am different. I am my own master. When the xel'naga artifact made me human again, it cleansed me of Amon's influence.
えぇ、別人でしょうね。私を操るものは居ない。ゼルナーガのアーティファクトによって人間に戻った時、エイモンの影響をも消し去ったのだから。

And that allowed me to become... something greater.
そしてそれが私を... より強力な存在にした。

Must take sample. Study new sequences.
サンプルが必要だ。新しい要素を学ばせてくれ。

Don't even try, Abathur. What I am now, is beyond your comprehension.
止めなさい、アバサー。私が何者であろうと、お前の理解の範疇を超えているわ。

Difficult to admit. New structure beyond understanding. Will return to work.
納得できん。新しい要素は理解できるものだ。そして成果へ反映できる。
(提案)納得できん。新しい要素は理解できるものだ。作業に戻ることにしよう。

◇スウォームホスト強化 [編集]
+...
▼Burrow
Allows Swarm Hosts to burrow.
While burrowed, Swarm Hosts cannot be seen by enemies without detection.
Able to Spawn Locusts while burrowed.
スウォームホストはバロウ可能となる。
バロウ中は、ディテクト機能無しに敵から攻撃されることはない。
バロウ中も、ローカストを生み出すことができる。

Primal sequences of swarm host resistant to improvement. Frustrating.
Simple adaptations become incredible challenge. Essence constantly adapting, rejecting mutations. Aggravating.
Difficult, but can enable burrow. Locust spawning will remain functional while submerged.
スウォームホストのプライマルの力が進化に対し抵抗してきてイライラする。
単純な適応も驚異的なチャレンジのようだ。エッセンスが絶えず適応し、変異を拒絶する。イライラする。
厳しかったがバロウを可能にできた。埋まっている最中もローカストを生み出すのは問題無いだろう。(元:機能するだろう)

▼Rapid Incubation
Locusts spawn 20% faster.
ローカストの生産速度を20%増加させる。

Locust production inefficient.
Will greatly benefit from redundancy removal.
Sequences are complex, wasteful. Byproduct of wild, uncontrolled evolution.
Simplification of sequences will allow swarm hosts to incubate full-grown locusts at rapid speeds.
ローカストの生産が非効率的だ。
無駄を省けば劇的に改善されるだろう。
遺伝子配列は複雑で無駄が多い。制御されていない野生の進化による弊害だ。
単純化によってスウォームホストは早くローカストを成体まで孵すことが出来るだろう。

▼Pressurized Glands
Locusts can attack both ground and air units.
ローカストの攻撃が対地・対空となる。

Swarm host defense reliant on locust organism.
Locust secretes solvent fluids, projects toward enemy.
Can mutate glands, increase pressure.
Will allow projectile to reach incredible height.
Attack both ground and aerial targets.
スウォームホストの防御はローカストという生き物に依存している。
ローカストは溶解性のある体液を分泌し、敵に向かって飛ばしている。
圧力を多くかけられるように腺を変異させることが可能だ。
これにより驚異的な高さへ届くほど飛ばすことが出来るようになるだろう。
地上、空中のターゲットへと攻撃できる。

▼ブリーフィング

It is time. Confront the remaining pack leaders.
時は満ちた。残るリーダーと対峙する時だ。

Take what is theirs. Embrace the destiny of all zerg.
奴らを討ち取るのだ。さすれば全てのザーグの運命を掌握することとなろう。

+未確認・未実装
▼未確認・未実装

The pack leaders are all that stand between you and the dominance of Zerus.
ゼラスを支配しようとするお前の前にリーダー達が立ちはだかっている。

Destroy them and you will command the whole of the zerg.
奴らを滅し、全てのザーグを掌握するのだ。

▼ミッション

You must know your enemies: Yagdra, a worm whose acid burns like fire.
敵を知らねばならん:ヤードラ、炎の様な侵食性のブレスを吐くワームだ。

Kraith, immense and consumed by hatred.
クレイス、巨大でその身に激動を宿す。

Slivan, the Eternal Mother, hollow and destructive.
スリヴァン、永久の母であり、陥没と破壊の化身。

Kill them and you will command the whole of the zerg.
奴らを殺せば、全てのザーグを掌握できるだろう。

Each has sent most of its pack against your Swarm, leaving themselves vulnerable.
いずれもお前のスウォーム、それも弱い所に手勢を送ってくるだろう。
(別案)いずれもお前のスウォームに手勢を送り、奴らの守備は薄い。

Zagara, defend the leviathan.
ザガーラ、リヴァイアサンは任せるわ。

(未確認)
Izsha, defend the leviathan.
イーシャ、リヴァイアサンは任せるわ。

I will deal with the pack leaders myself.
私自ら、リーダーとの交渉といきましょうか。

▼操作開始

My queen. New form, powerful. Can leap through air, strike foes. Heavy damage.
女皇よ。新形態は強力だ。飛び越えて敵を攻撃することが出来、深手を与える。

New offensive ability: "Psionic Shift." Dash quickly. Destroy creatures within path.
新しい攻撃アビリティ:『サイオニック・シフト』瞬く間に移動し、その道にあるクリーチャーを破壊する。

This relic: xel'naga origin. Houses genetic information. Important, must collect.
このレリックは、ゼルナーガのものだ。遺伝子情報が格納されている。重要だ、是非回収してくれ。

▼ローチ&ハイドラ

Primal roaches help. They fight Yagdra's brood.
原始ローチ、援護する。ヤードラと戦う。

New form can twist essence. "Mend" wounds. Heal nearby zerg and self.
新形態はエッセンスを操る。『メンド』は付近の仲間と自身を癒す。

▼デハカ発言(増援)

More roaches.
ローチ、追加。

(未確認)
Additional roaches, arriving now.
追加ローチ、直ぐ、着く

More of my pack. Primal hydralisks.
オレの手下だ。原始ハイドラ。

My pack is ready to fight!
オレの手下、援護する!

My pack arrives! They will break your enemies!
到着!お前の敵、殺す!

More of my pack joins you.
オレの手下、仲間になる。

▼ヤードラ戦:開始

Leader of the broken pack? No!
下衆な群のリーダーか?有り得ない!

Is that fear, Yagdra? You do know you never had a chance, right?
ヤードラ、恐れているのでしょう?お前に望みは無いことが分かる?

Your change means nothing! I will melt the flesh from your bones!
望みなど関係ない!肉から骨に至るまで溶かしてやる!

▼ヤードラ戦:発言(文字表示なし)

Die, weakling.
死ね、できそこない。

Burn!
燃えろ!

Stay still.
動くな。

▼ヤードラ卵

It's laying eggs! Destroy them!
卵を置いてったわ!壊しなさい!

▼ヤードラを倒す

▼道中の卵

Quickly, destroy the eggs before they hatch! Focus on the largest ones first.
卵が孵る前に急いで破壊するわよ!大きいやつを最初にしなさい。}

▼クレイス戦:開始

I feel your strength... You will be worth killing, worth the blood!
お前の力を感じる... お前は殺す価値がある、血を見せろ!

▼クレイス戦:発言(文字表示なし)

Rip you apart! Limb from limb!
バラバラにしてやる!骨という骨をな!

Kraith comes for you!
クレイスが今行くぞ!

A thousand cuts! Shred the flesh!
細切れだ!肉塊になれ!

Yes! Blood! More blood!
そうだ!血だ!もっと血を!

▼クレイスを倒す

▼道中のベインリング(原始)

These ones explode when they sense you.
こいつら、お前感知すると、爆発する。

▼ラヴァソー

Ravasaur. Fights with acid. Bring it down quickly.
ラヴァソー。酸性の攻撃。早く殺せ。

▼スリヴァン戦:開始

Welcome... to your demise.
ようこそ... ここが終焉だ。

▼スリヴァン戦:発言(文字表示なし)

The ground betrays you.
大地がお前の敵となる。

Grow children, grow.
我が子らよ、生まれよ。

More. There must be more.
もっとだ。もっと必要だ。

▼スリヴァンを倒す

▼ズァーヴァン戦

It is time.
時は満ちた。

Zurvan.
ズァーヴァン。

The pack leaders are slain, their packs join your Swarm, and here you stand. Complete.
リーダー達は殺された、群はお前のものとなり、此処にお前がいる。完璧だ。

You are zerg. Your essence overflows with power.
お前はザーグだ。お前のエッセンスは力で満ち溢れている。

I... I thirst. You will feed my evolution; the first in millennia.
く...狂おしいぞ。お前は我が進化に必要な程に成長した、この数千年で初の存在だ。

I wondered when you would make your move.
いつになったら動くのかと思っていたわ。

No allegiance but to self. Kill or be killed. You know this.
忠義など有りはしない、己を除いてな。殺すか、殺されるかだ。お前も知っていよう。

Of course.
当然ね。

One will be consumed and become something greater than either! This is the heritage of the zerg!
どちらかが相手を取り込み、更に強大な者へとなるのだ!これこそがザーグの在り方だ!

▼ザーヴァン戦

Fight, Kerrigan!
戦え、ケリガン!

Only the strongest survive!
強者だけが生き残る!

Consume and evolve. This is the only way.
取り込み進化する。やらねばならん。

This is the destiny of all primal zerg!
原始たるザーグの運命だ!

(瀕死になると)
There is no escaping fate.
もう逃れられぬぞ。

▼ズァーヴァンを倒す

Zerus is mine.
ゼラスは私のものよ。

Izsha, prepare the leviathan. It's time the Swarm returned to the Koprulu sector.
イーシャ、リヴァイアサンの準備を。コプルルセクターにスウォームを向かわせる時よ。

+未確認・未実装
◇未確認・未実装

You will die here.
■■■

This world is your tomb.
■■■

Leader of the broken pack? Here? How can this be?
■■■

Your pack falls apart.
■■■

You! You're first.
■■■

That Xel'Naga relic is sinking into the tar. We'd better hurry if we're going to retrieve it.
■■■

It's gone... The relic is lost.
■■■

Bah! His essence should have been taken long ago!
■■■

But you... Kraith can see you are worth killing! Worth the fight!
■■■

You are welcome to try.
■■■

Another relic! The enemies are out of reach, but I can dodge this acid bombardment and make it through.
■■■

Join me in death...
■■■

Struggle! It only makes you taste sweeter!
■■■

All relics collected from area.
■■■

No additional relics nearby.
■■■

Relics obtained. Returning to work immediately.
■■■

And we endure, my queen! The primals are losing the will to fight!
■■■

The primal zerg packs are standing down, my queen.
■■■

This is the zerg who killed Yagdra?
■■■

What heart?
■■■

Nowhere to run.
■■■

Zagara, I've eliminated the pack leaders.
■■■

Prepare for my return.
■■■

Izsha, I've eliminated the pack leaders.
■■■

Kraith will crush you! Tear the heart from your chest!
■■■

You must move out of the enemy's attacks to survive!
■■■

+条件メモ[Comment]
◇条件メモ(Comment)
A large zerg is pointed out on the map.
Transitions to phase 2
Reminder to avoid enemy attacks.
First teleport away
As it dies
Both
Spine attack
Charge attack
Right before power is gained
Area 1
Right before power is gained
Random shouts
If Char is complete.
If Char is not complete.
As he is summoned.
After he fully summons.
Acid on ground
Spawning little dudes
Threats
Fight begins
Fire breath
Shooting his fireball
Many of Kerrigan's roaches die
Upon discovering the eggs
Beat
Area 2
Area 3

+条件メモ[Group]
◇条件メモ(Group)
Zerus03
Yagdra Area
Kraith Area
Slivan Area
Zurvan Encounter
Fight banter
Ending
Critical Path
Bonus Objectives
Gains Primal Heal
Gains Psi Strike
Slash.
Roach Rescue
Reinforcements
Yagdra encounter
Fliers
Egg Room
Kraith Encounter
Pre-Slivan fight reinforcement
Creepers
Primal Siege
Slivan Encounter
Reinforcements
First Relic
Tar Relic
Hidden Relic
All Relics Gained in Area
Jungle reinforcement
After Slivan's death
OBSOLETE
Kraith banter
To Consider
Slivan banter
Context Sensitive
Zurvan banter

プレイヤー名
コメント

  • いまゲームをしていたら、最後の部分はZurvanとKerriganの台詞が入れ替わっていましたので更新しておきました。
    口調が入れ替わっているので消すべきか迷いましたが、一応別案の形で更新してあります。 -- (名無しさん) 2017-10-02 20:50:12
  • 確認しました。その通りでしょう。
    合わせて前後の会話も修正して、分かりやすい内容にしました。
    -- (管理人) 2013-07-18 20:43:13
  • 帰宅したら確認します。ありがとう! -- (管理人) 2013-07-18 12:27:45
  • Zagaraとの会話に一部別案を追加。
    見た目のことを話しているようなのでそれっぽい内容に。 -- (名無しさん) 2013-07-18 02:55:17
  • ▼When you do not, I will not.
    確かに....ご提案のとおりですね。私が翻訳した所だけに恥ずかしいorz
    ▼Your appearance does not matter.
    ▼Perhaps not to you. The terrans will not be so... understanding.
    ご指摘の通り、発言者が間違っておりました。修正案ありがとうございます。早速使用させて頂きました!
    ▼未翻訳部分の追加
    小さな、でも大きく翻訳が間違っている数々のご指摘ありがとうございます!
    その上未翻訳部分も追加いただけるとは!心より感謝申し上げます。m(_ _)m
    -- (管理人) 2013-06-24 20:22:02
  • your appearrance does not matter はザガーラのセリフですね。
    「見た目など関係ありません」が正しいと思われます。
    その後のセリフはケリガンのものです。
    perhaps not to you. but terrans... understandingは
    「お前には関係ないだろう。だがテランにとってはそうではない」
    のような訳になるかと思われます。
    -- (名無しさん) 2013-06-18 22:16:21
  • 一部に提案を追加。
    また、未翻訳の部分も追加。 -- (名無しさん) 2013-06-18 22:12:13
  • はい!抜けております!ありがとうございます!
    追加&翻訳済、ご確認ください!
    ただし1文難しかったので未翻訳ですm(_ _)m
    -- (管理人) 2013-04-18 20:58:17
  • 冒頭の自動で発生する初めてのDehakaとの会話が抜けていませんか? -- (Visu) 2013-04-18 12:52:29
  • 93文翻訳。未翻訳を残すのみ。(ユニット強化の詳細部分もあり) -- (管理人) 2013-04-07 19:21:10
  • 各種リーダーの文字表記なしの発言も追加。 -- (管理人) 2013-04-03 23:39:46
  • 作成完了。いくつか発音確認後、編集権限を解除します。 -- (管理人) 2013-04-03 22:48:19

PlayGG